Veckolista #15

En lågmäld känsla biter sig kvar, det är svårt att tänka på annat än terrorns offer och deras anhöriga. Jag går sönder inombords när jag läser att den elvaåriga flickan var så pass skadad att det tog tid att identifiera henne. Jag får anstränga mig för att inte brista ut i gråt, men samtidigt är det kanske precis det jag bör göra. Gråta. Få ut all sorg. Veckan som kommer, egentligen all tid som passerar härefter, kommer att vara annorlunda.

De senaste veckorna har jag varit stressad, både på jobbet och privat. Jag har varit hos läkaren, blivit sövd och gjort ett ingrepp. Fått urinvägsinfektion och feber. Så nu är det dags att hämta energi och det blir ett lugnare tempo. Skönt. :) Träningen brukar jag anpassa efter dagsform, men temporärt är planen så här…

Så här ser min påskvecka ut:

Måndag:

Jobb som vanligt. Middag med Amanda.

Träning: 30 min puls innan jobbet och lugn styrketräning för överkroppen efter jobbet.

Tisdag:

Jobb som vanligt. Lunch med pappa & Jannie.

Träning: Gym efter jobbet, underkropp.

Onsdag:

Jobb som vanligt. Har tid hos Synsam på lunchen för att kolla på glasögon och köpa nya linser. De jag fick hem för att testa i någon vecka krånglar hela tiden, så jag ska gå tillbaka till mina gamla.

Träning: ”grisigt” gympass med Beata. :)

Torsdag:

Jobb. Vi firar påskledighet med middag på YUC tillsammans med några av Jockes vänner, bl a hans barndomsvän och hans flickvän som jag inte har hunnit träffa än (!). Ser väldigt mycket fram emot den här dagen.

Träning: lunchspinning.

Fredag:

Börjar dagen med att spela tennis mot Jocke. Om jag hinner få tillbaka mina skattepengar ska vi förbi Löplabbet för att köpa löpskor till mig efteråt. Jag får ju inte springa än av min naprapat men joggar lite då och då ändå… Behöver oavsett vad ett par rejält proffsiga skor! Vi ska hem till pappa för att träffa farfar och familjen också eftersom vi inte kan vara med på familjemiddagen under påskafton.

Träning: tennis!

Lördag:

Påskfirande hela dagen och kvällen hos Jockes familj med äggjakt, påskmiddag och härligt sällskap.

Träning: Morgonträning, tänker mig pulshöjande cirkelträning.

Söndag:

Vi firar påsk hemma hos mamma.

Träning: Spinning, promenad runt Kungsholmen eller yoga.

Share:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *