Träna på resande fot – självklart går det!

Om man inte har ett gym att tillgå när man är på resande fot kan man hitta andra sätt för att få till träningen. Det enklaste är att helt enkelt dra på sig löparskorna och ge sig ut för att upptäcka staden. En rask promenad fungerar lika bra. Varför inte se dig omkring och leta efter bänkar, trädgrenar, gungställningar och trappuppgångar? Genom att se din omgivning med andra ögon är det enkelt att komma fram till nya träningsmöjligheter.

Dag två vaknade vi till en klarblå himmel och vid nio möttes jag, Angela och Max T utanför hotellet för att gå till La Seu, katedralen i Palma, där vi skulle möta upp Louise. Morgonträning stod på schemat.

Kan ni hitta Louise?

Vi hittade en lekplats som vi bestämde oss för att utnämna till dagens gym. Max T hade med sig TRX-band och jag hade med mig två gummiband. Banden var den enda utrustning vi hade, resten fick hitta på med hjälp av lekplatsen.

Vi körde en form av cirkelträning; någon gjorde armhävningar, en annan rodd, en tredje dips och en fjärde air squats med motståndsband. Så fortsatte vi med olika övningar och cirklar i ungefär en halvtimme innan det var dags att gå tillbaka. Nedan finns exempel på övningar att göra. :)

👣Bänk:

Dips, armhävningar, statiska utfall med ett ben på bänken, upphopp på bänk, gå upp och ner på bänken.

👣Gungställning:

Chins, negativa chins – eller sätt upp TRX-band som möjliggör ännu fler övningar.

Med ett TRX-band kan du bland annat träna rodd, både låga och höga.

Eller övningen ovan, där vi sänkte oss ner och touchade marken med ena handen för att sedan dra oss upp och toucha bandet med samma hand. Bra helkroppsträning!

👣Valfri gräsplätt eller grusområde:

Burpees, armhävningar, löpintervaller, plankan, sit-ups, upphopp, X-hopp – möjligheterna är oändliga.

Glatt gäng, svettiga och hungriga. 🍳

Share:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *