Torsdag 26 januari; ÄNTLIGEN FINT VÄDER, hala klippor & massor av kärlek

5Imorse när vi vaknade tänkte vi att om det var dåligt väder skulle vi gå till gymmet innan frukost eller vid bra väder skynda oss till frukosten och sedan till stranden… Precis som igår var det blå himmel och SOL när vi klev utanför dörren så vi hade hoppet uppe – men var fortfarande inte säkra eftersom gårdagen bjöd på mulet så det skrek om det.

Men efter frukosten började det ge med sig på riktigt och det blev en riktigt, riktigt fin dag! Vi var överlyckliga när vi gick ner mot stranden, tänk vad lite sol kan göra för någon som inte tar den för givet… Alltså, vi var som små barn haha.

6 7

Idag är f ö första dagen jag verkligen känner mig brun, lite segt med tanke på att det bara är några få dagar kvar och det är först nu jag har fått färg på riktigt. Men nåväl, jag har ändå fått en semester där jag har kunnat koppla bort jobb åtminstone till större delen av tiden.

Under eftermiddagen tog jag en promenad längs stranden medan Jocke låg kvar i solstolen. Reflekterade över livet och kände mig så tillfreds. Jag gör det ofta, reflekterar alltså. Tror det är nyttigt. När jag var som allra längst bort på stranden började jag klättra över de stora stenarna som är i slutet av vår strand och en ö men tro på fan att jag HALKAR när jag ska tillbaka; gör världens vurpa och landar på höften/rumpan. Tur att man inte är en spinkis, haha. Där och då fick jag nog av min soulsearching-promenad och gick tillbaka till Jocke. :))

8Jag är så förbannat kär i den där mannen. Jag har klagat mycket på vädret men resan i sig har varit underbar. Att resa iväg med en person jag är nykär i och bara få ägna oss åt varandra var… ja, magiskt. Vi känner varandra så väl men samtidigt finns det ett annat sätt att lära känna varandra och det kan man enbart göra genom att tillbringa mycket tid ihop. Hans egenheter, rörelsemönster, tonfall i olika situationer, allt sånt som gör honom till den han är och som gör att jag bara blir mer och mer kär i honom för var dag som går.

Jag vill inte basunera ut hela mitt känsloregister för Joakim i min blogg men samtidigt vill jag att hela världen ska veta & tro mig, det här är bara en liten del av vad som egentligen försiggår i mitt huvud :))

10På kvällen åt vi fisk & skaldjur till middag. Här valde vi ut vad vi vill äta :)) Vi satte oss vid ”fönstret” och spanade ut över havet.

12 13 14Sååå himla gott. Orkar inte.

Sen stod vi och kramades ett tag i mörkret vid poolen. Och typ stannade tiden. Världens lyckligaste var jag där och då.

Sen tog vi en shuttle upp till vårt mysiga trädhus i regnskogen :)) Och fotade lite i mörkret såklart, hehe.