Snabbt och intensivt träningspass på lunchen

Hej kompisar!

Lovade ju att dela med mig av onsdagens lunchpass som var kort, intensivt och jävligt svettigt. Minimal vila, men så är det ett riktigt kort pass också så man motiverar sig till att köra stenhårt eftersom det snart är slut ändå. ;-)

Värm upp i cirka 5 minuter, gärna på crosstrainer eller liknande så att hela kroppen aktiveras.

Ladda ner appen HIIT-timer (tabata!) och kör igång. 20 sekunder träning, 10 sekunder vila. Du gör så många burpees du kan på 20 sekunder, vilar 10 sekunder, gör så många armhävningar du kan på 20 sekunder och så vidare…

benträning-sats

Tabata #1 (du gör två varv av detta):
Armhävningar
Burpees
Benböj (utan vikt)
Burpees

Tabata #2:
Kettlebell-swing
Raka marklyft
Burpees
Hands to toes-crunches

= 8 minuter hiit.

Körde sedan dessa övningar utan att vila mellan, olika reps och set:
Kettlebellswing
Höftlyft
Crunches
Burpees
Benböj
Militärpress
Knees to chest på roddmaskin
Feet to chest på roddmaskin

Var HELT svettig när jag var klar! Aktiv träning: 25 minuter. Underbart.

img_6972_54c959842a6b22486270fc79

Fotot är från PeppLollo (klick!) och ska visa er hur jag menar med knees/feet to chest på roddmaskin. :-)

Share:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *