Såhär når du millennials på internet och i sociala medier

Millenniegenerationen är en kräsen grupp att försöka nå och få förtroende hos på nätet. Den här generationen föddes när internet var en självklarhet och har en annan inställning till reklam än vi äldre. Hos Millennials är trovärdighet och relevans extremt viktigt.

the-millennials_lowres

Bildkälla

5 tips för att nå Millenniegenerationen

1. För att de ska vilja köpa en produkt är det deras vänner i sociala medier och bloggare/Youtubers man ska få in produkten hos. Det är nämligen 8-10 gånger mer kraftfullt än annonser – som bara 1% av kidsen lägger märke till. Och bara 3% av denna generation vänder sig till TV, tidskrifter och tidningar för information innan ett köp.

2. Trovärdighet betyder mer än innehåll. Den här generationen is all about trovärdighet och hela 43% anser att trovärdighet är viktigare än innehållet.

3. De är helt lojala men för att komma dit behöver de veta att andra influensers har förtroende för ditt varumärke. Glöm inte att de är öppna och villiga att dela med sig av sina erfarenheter och tankar till dig och ditt företag för att hjälpa dig att vinna förtroende i deras nätverk.

4. Engagemang är avgörande. Varumärken måste engagera sig aktivt i sociala medier och genom att både engagera och interagera med besökare/kunder kommer de sannolikt att bli en mer lojal kund.

5. Den här generationen vill hjälpa andra och ta aktiv del i framtagningen av nya produkter. Millennials värderar det gemensamt bästa väldigt högt vilket är positivt för dig som marknadsförare. När de värderar att alla ska få veta vilket varumärke som gör det bästa läppstiftet kommer du, om du har spelat dina kort rätt, att vara det varumärke de tipsar om.

 

Artikeln i sin helhet

Share:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.