Reklam: CokeTV

I inlägget förekommer reklam för Coca Cola

Jag gillar företag som enkelt anpassar sin kommunikation till olika målgrupper och ser till att de finns i samma digitala kanaler och gör det utan filter. Som Coca Cola. Jag hade ingen aning om att de fanns på Youtube och har något som heter CokeTV. Men det vet såklart den yngre målgruppen – för det är ju så, att den yngre målgruppen tittar inte på linjär TV. De ser rörligt material på Youtube. Och givetvis ska företag som riktar sig mot en yngre målgrupp nå sina “användare” där.

Har ni kikat på CokeTV? Jag hade inte gjort det förrän jag såg det här avsnittet ska jag villigt erkänna. Eftersom jag är lite äldre än målgruppen CokeTV riktar sig mot är det kanske inte konstigt att jag inte kände till kanalen tidigare (jag tror inte ens jag prenumererar på någon YT-kanal?) – utan att jag snarare fastnar för hur snyggt gjort det är. Det är så här företag ska jobba. Snyggt!

Förra veckan körde Hampus Hedström & Sp4zie Bounce, och idag bjuder de er tittare på ett nytt Q&A-avsnitt! Hur gamla känner sig Sp4zie och Hampus? Vad är det konstigaste de någonsin har ätit? Och vad skulle de döpa sin låt i melodifestivalen till? Se det här avsnittet för att få svar på dessa frågor tillsammans med fler!

Varje måndag kl 15 kan ni fortsätta följa Sp4zie och Athena i CokeTV Sveriges kommande Q&A-avsnitt.

I inlägget förekommer reklam för Coca Cola

Share:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *