Phuket dag 2: efter tenta-lycka

Det var med svettiga händer jag uppdaterade sidan som visade mig skolans intranät och ingången till tentan i webblayout, webbkunskap och digital marknadsföring. Mycket HTML, Google Adwords, CSS, sökoptimering osv. Jag satt framför rummets skrivbord på en pall och skrev på tangentbordet tills fingrarna värkte. Typ. Eddie låg i sängen och lyssnade på podcast eller något, jag vet inte riktigt – var väldigt inne i provet.

Efter en och en halv timme skickade jag in mina svar och det var så förbannat skönt att känna att jag faktiskt skrev ett riktigt bra prov + att jag nu har en mindre sak att tänka på. FAN, ÄNTLIGEN!! Tycker för övrigt att det är fantastiskt att jag hade möjligheten att skriva tenta på distans. Nu går jag en yh-utbildning som verkligen är toppmodern, men ändå. Tacksam är ordet.

Efter tentan tog vi en taxi till Karon Plaza vilket jag trodde var någon form av galleria… Ha-ha-ha. Inte riktigt, va! Men shoppingmöjligheter fanns så det räckte och blev över och jag tror vi båda spenderade mer än vi hade väntat med. Vi gick nämligen runt där tills restaurangerna stängde och vi blev ”tvungna” att handla middag på Subway. Vi tog med oss mackorna och tog en taxi tillbaka till hotellet där vi åt middagen på balkongen. Eftersom vi shoppade istället för att äta middag så ”fick” jag ingen efter-tenta-drink så jag drack upp de två bacardi breezer-flaskorna vi hade i minibaren. Så kan det bli! ;-) Tänker njuta rejält imorgon.

Nu är klockan snart midnatt… Men vi behöver boka hotell för torsdag-fredag då vi måste checka ut från Mandarava imorgon. Och försöka fixa nya flygbiljetter på något vänster. Varför svarar inte företag på Twitter/mail på direkten?! Blir galen. Men det löser sig – precis som allt annat. :-)

Kanske ska försöka sova lite. Två flaskor alkoläsk tog tydligen mer än jag trodde.