Lunch med Kajsa, färgglad mat och test av pulsklocka

Kolla vilket mysigt lunchsällskap jag fick igår! Kajsa jobbar här i Stockholm i perioder och just igår fick jag möjlighet att sno henne för en lunch eftersom hon sitter nära mig. Så mysigt ju!!

Strax innan sex stod jag utanför gymmet i Signalfabriken och såg att möjligheten att få tillgång till en konditionsmaskin var ungefär 0 procent. Vände i dörren och åkte till Kungsholmen istället.

Har märkt att när jag har mycket på jobbet vill jag ”blåsa ut hjärnan” med ett intensivt konditionspass. Jag vill inte stå vid benpressen och samtidigt fundera över om jag ska göra si eller så imorgon på jobbet. Jag vill köra hård konditionsträning där det enda jag klarar av att tänka på är att fortsätta andas, haha!

Och när jag kör konditionsträning gör jag det bäst med en pulsklocka. Varje gång jag kör CyklingSATS väljer jag en intervallklass så jag kan se min puls på tavlan. Blir så jäkla taggad av det. För ett tag sedan fick jag ju låna en pulsklocka från TomTom. Den heter Runner 3 och nu har jag hunnit testa den så pass många gånger att jag kan ge er ett betyg. Here it goes!

+ Enkel att förstå sig på och navigera i. (Jag brukar tycka även de enkla modellerna är komplicerade. Vill gärna ha en dashboard eller liknande där jag kan se alla funktioner direkt, men denna var faktiskt enkel.)
+ Behövs inget pulsband = enklare att använda.
+ Man kan synka med sin smartphone och dator för att se sina framsteg.
+ Om jag får ett sms kan jag läsa det i klockan.
+ Man samlar fitnesspoints genom att träna högintensivt och man kan genom dessa mäta sin fysiska ålder.
+ Mäter bl a antal steg, sömntimmar, kaloriförbrukning, gps, med mera.
+ Jag blir riktigt motiverad av att se min puls och samla fitnesspoäng. Trodde 280 poäng var mycket (hade tränat ben i 80 minuter) men märkte att jag fick det dubbla av högintensiv konditionsträning på mindre tid.

– Stor och klumpig. Jag hade gärna sett den i en smalare modell för den matchar inte alls min stil. Trist, för jag vill gärna se antal steg jag går per dag.
– Tre gånger har den gått ner till vilopuls medan jag är mitt i en högintensiv intervall. Kanske har jag fått låna ett måndagsexemplar, men det är riktigt irriterande att se pulsen vara på 90 % av maxpuls för att sedan falla till vilopuls – trots att jag stånkar och frustar. Märkligt.

När jag kom hem hade Jocke börjat med middagen. Jag försöker ”måla magen inifrån” med regnbågens alla färger varje gång jag äter. Det är bra för tarmfloran. Fick det rådet av Niklas Ekstedt när jag intervjuade honom för några månader sedan. Det blir mest grönt, rött och orange men jag jobbar på mer variation. :)

Sedan njöt jag av Lindts 70 % och en kopp chaite i soffan medan fotbollsmatchen stod på i bakgrunden. Mysig måndag!

Share:

2 Kommentarer

  1. Mormor
    11/14/2017 / 20:30

    Jag har sagt det förut, jag säger det igen: Bär blått!

    • Thowe Wagner Larsson
      11/14/2017 / 22:01

      Jag älskar blått! Svårt att hitta fina blusar och tröjor i den här färgen dock.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *