Lista om träning

krabi-gym-triceps

1. Vilken kroppsdel gillar du att träna mest respektive minst?

Det varierar verkligen från vecka till vecka. Just nu tycker jag att det är kul att träna biceps (!) och axlar. Tråkigast är nog triceps… Men som sagt, det ändras från vecka till vecka.

2. Har du något träningsmål för tillfället?

Givet! Olika mål har jag hela tiden, annars håller jag mig inte motiverad. Det övergripande målet är att fortsätta hålla mig stark och bibehålla en god kondition. Att jag hela tiden lär mig vad som fungerar för ryggen och när den säger stopp är A och O. Mer utseendefixerade mål är att få synligare biceps och löparlår (vet inte hur jag ska förklara det riktigt).

thowe-wagner-larsson-sats-gymtokig

3. Tränar du hellre på gym eller hemma?

Både och. Under våren och sommaren går jag gärna ut och springer men jag gillar att springa på löpband med. Det beror på varför jag har valt att gå ut och springa från första början. Jag finner inte samma ro på löpbandet som jag gör utomhus, men om jag enbart vill ”träna av mig” fungerar gym och styrketräning alltid bättre.

4. Föredrar du styrka eller kondition?

De senaste veckorna har renodlad konditionsträning varit min grej. Det är skönt att rensa skallen. Annars är jag i princip alltid pro-styrka (fast högintensivt och med superset!).

thowe_gym

5, Hur ofta och hur länge tränar du varje vecka?

Beror som sagt på, jag brukar planera veckan som kommer på söndagskvällen och lägga in pass där det fungerar. Under sommaren blir det inte lika många pass eftersom det blir fler spontana aktiviteter. Men jag skulle tippa på 4-6 st per vecka, mellan 45 min-1,5 timme ungefär.

6. Om du skulle få välja något ätbart som innehöll 0 kalorier, som du skulle få äta i resten av ditt liv, vad skulle det vara då?

CHOKLAD. Hehe.

gymsats

7. Ditt favoritträningsplagg?

Helsvarta, långa tights och ett vitt eller svart linne till. Jag trivs inte i att ha färg på gymmet, ändå är det ofta det jag har (pga har alla favoritplagg i tvätten hela tiden).

8. Tränar du med eller utan sällskap?

Oftast föredrar jag att träna ensam eftersom träningen är i många fall en form av terapi för mig. Men de gånger jag inte behöver rensa skallen gillar jag sällskap ; )

thowe-benpass

9. Hur länge har du tränat?

Hela livet med några få avvikande perioder. Simtränade fyra-fem gånger i veckan som åttaåring och har därefter testat på allt från fotboll till jujutsu. Som 16-åring föll jag för gymmet men först vid 21-årsålder började jag träna mer resultatinriktat och läste på om kost och fysik.

10. Ditt bästa träningstips?

Sluta tänk att all träning kommer att vara rolig varje gång. Det är den inte. Jag gillar Kalle Zackari Wahlströms träningsfilosofi:

”Det är något som man bara gör. Det finns ingen som pratar om ‘motivation’ när det gäller tandborstning, utan man borstar tänderna för att man vet att man måste. Ibland blir man full och glömmer, eller så orkar man inte för att man har somnat framför tv:n. Då borstar man inte tänderna, men nästa dag börjar man igen. Man pratar inte om tandborstning som en livsstil, det är ingen som säger ‘efter sommaren ska jag börja borsta tänderna på allvar’. Träning KAN vara en livsstil om man vill och har tid, men det behöver inte vara det.”

Klokt, sunt och applicerbart.

thowe-wagner-gym

Share:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *