Hallå, vad gör ni?

När jag slösurfade inne på Wakakuu på oskyldig jakt efter något snyggt hittade jag en accessoar vars pris fick mig att haja till. Det är varken första gången jag undrar om företag tror att deras konsumenter är dumma i huvudet och det lär absolut inte vara den sista. Men ändå, ta en titt på produkten nedan. Läderband Plain heter den och beskrivs så här: ”Hårband i mjukt fint läder som enkelt kan hålla upp håret i en fin knut. Passar till vardags likt till fest. Finns i fyra fina färger.” Bevis här.

Det är en 87 centimeter lång läderremsa avsedd att användas som hårtofs och säljs av märket Corinne.

Priset? 499 kronor. FYRAHUNDRANITTIONIO RIKSDALER. 

Inte helt utan relevans ställer jag mig frågan: Finns det verkligen människor som betalar femhundra kronor för 9 decimeter läderband enkom för att det är mätt, klippt och packat av ett företag vars produkter säljs hos en trendig e-handelssajt? I så fall: ni vet att det går att klippa ett eget läderband och ha i håret, va? Det här påminner mig om Balenciagas ripoff på IKEA-kassen som min kollega Olle skrev om på Café för ett tag sedan

Jag ska ge er ett tips. Besök närmaste tygaffär. Där finns läderband till en procent av priset. Varsågoda.

Share:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *