Frukosttips för refitness: Proteinvåfflor

För snart två år sedan var jag med och tävlade i “Sommarformen” ihop med Refitness och i måndags drog deras “Nyårslöftet” igång. I våras publicerade jag ett inlägg om tips på frukost om man deltar i tävlingen (Tips på frukost med havregryn >>). Man går ju på kostschema i tio veckor, så all form av variation brukar uppskattas. 

Med det sagt, igår testade jag att göra proteinvåfflor med kostschema-vänliga ingredienser och det blev över förväntan! Ska såklart inte jämföras med frasvåfflor, men sedan när jämför man äpplen och päron?

Läs även: 10 veckor är över!

Recept på proteinvåfflor
Proteinvåfflor

Du behöver:

1,5 dl havregryn
0,5 dl valfri mjölk (eller vatten)
2 ägg (eller 1 dl äggvita)
1 krm vaniljpulver

Gör så här:

1. Mixa havregrynen till mjöl med hjälp av en stavmixer.
2. Häll i resterande ingredienser och vispa till slät smet.
3. Pensla våffeljärn med kokosolja eller valfritt matfett och grädda.

Receptet blir cirka 3 våfflor. 

Enjoy!

Share:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *