Ett tidigt morgonpass på gymmet

sats gymNi får ursäkta mitt extremt trötta anlete…

Äej, det var inte lätt att stiga upp 06:05 imorse. När jag har perioder av sömnbrist slits jag alltid mellan att tänka ”jag mår bättre av träning, kan troligtvis sova bättre i natt om jag tränar och jag blir piggare under dagen av träning” och ”jag har inte sovit alls, jag bör prioritera 1,5 timmes sömn framför gymmet, får jag ens ut något av träningen”.

Oftast, men inte alltid, går jag till gymmet och det har visat sig 9 av 10 gånger vara rätt beslut. Så även imorse!

Körde bröst, biceps och triceps och supersetade mig igenom hela passet. Började med några set höga repetitioner för att därefter gå ner på låga, tyngre reps. Jag har inget speciellt upplägg nu under sommaren under kör de muskelgrupper jag är sugen på att träna. Som tidigare skrivet blir det annorlunda till hösten men just nu handlar det mest om att fortsätta ha vanan kvar.

Avslutade passet med några magövningar och sammanlagt fem minuter i plankposition. Ett av höstens mål är att kunna komma ikapp i benböj (har inte tränat det seriöst på nästan ett år) och jag tänker att en stark bål är A och O. Så nu kommer jag att smygstarta med att verkligen fokusera på att bygga upp styrkan i bålen för att sedan köra igång med böj i höst. Ska bli kul!

Share:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *